lørdag den 5. februar 2011

Goddag til Ulrik og den skønne Viggo!

Lille Mynte valgte - noget overraskende - lige at hilse eftertrykkeligt på Ulrik, imens vi sad i sofaen og hyggede her i eftermiddags. I forvejen er Ottilia gået ned med influenza, og Johnny er også temmelig skidtmas, så det er en ramt forsamling, jeg befinder mig i. Mærkeligt nok har jeg det fint (7-9-13), jeg plejer ellers at rage alskens sygdomme til mig - og især, hvis jeg er småstresset som nu, men i denne omgang er jeg indtil videre gået fri. Jeg skal bare lige klare mig igennem den kommende uge, så er der dømt vinterferie med afslapning og et minimum af aftaler.

Jeg har smidt en Viggo mere på pindene, denne gang til Alma i farver, hun selv har valgt: græshoppe, sand og hindbær - alle i yndlingsgarn fra Rasmilla.

Det er hun sgu' da sluppet ret godt fra!

Ellers har jeg været en tur forbi Slavi, først på hjemmesiden og efterfølgende på privatadressen for at hente det skønnest Cascade Eco+, som han har bestilt hjem til mig fra USA. Farven Summer Sky Heather er vidunderlig, og garnet er tiltænkt en skøn bluse fra Ravelry, som jeg har savlet over i et godt stykke tid. Blusen er ikke forenelig med en vinterfrakke på grund af de vidde ærmer, så jeg har valgt en farve, som helt sikkert vil klæde en dejlig sommerkulør.

Og så har nederdele-tøsen Mynte har fået en dejlig hindbær nederdel (designet af Annette Danielsen, som hun er meget glad for, og den sidder simpelthen bare fantastisk på hende! Det er igen yndlingsgarnet, der har været i spil, og farven er Ribs.

For at lave et hattrick i yndlingsgarn, så er det hønsestrikkede tørklæde fra sidste indlæg ca. 20 cm langt på nuværende tidspunkt.

Og for at det ikke skal være løgn, så er der dukket endnu en gravid op i horisonten, og denne gang er det søreme en lille dreng, der melder sin ankomst. Jeg har allerede fundet en passende model og garn, men mere om det i et andet indlæg ;-)

2 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

det er et superflot farvevalg til den toesede Viggo :-) og nederdelen er rigtig smart. Mon der dukker et billede op med fyld ?

Britt sagde ...

Rigtig fine ting! Jeg synes også hun er heldig med farvevalg - den er meget fin.
God bedring til familien.