fredag den 4. december 2009

Nååååå.....

Den havde I ikke set komme, hva'?!
Jeg har simpelthen besluttet mig for at give bloggen kunstigt åndedræt efter en længerevarende dvaletilstand, hvor jeg har koncentreret mig om at overleve i en travl hverdag med fuldtidsjob og tre børn i tre forskellige institutioner.

Som nogle nok kan huske, startede jeg på et nyt arbejde i marts måned, og det er jeg meget glad for, men hold da op, hvor er jeg bare udmattet om aftenen! Nu har vi efterhånden fundet en god hverdagsrytme herhjemme, og samtidig har jeg genfundet overskuddet til at blogge.

Strikkeriet har kørt på lavt blus, men lidt har jeg da fået lavet. Af de færdige projekter har jeg kun ét, der er billede af, nemlig Milo (Ravelry-link), som jeg har købt opskriften til på Ravelry:

Vesten sidder bare SÅ flot på Mynte, og jeg skal helt sikkert lave nogle flere. I opskriften er der 4 eller 5 forskellige forslag til snoninger, og jeg faldt straks for fletningen. Vesten tog ikke lang tid at lave, og garnet er Vidal Alpaca fra Hjertegarn.

Derudover har jeg begået en råhvid Owls i Cascade Ecological Wool til mig selv, en sweater som jeg elsker højt, men som jeg aldrig har fået fotograferet.

Lige nu har jeg Coverversion (endnu et Ravelry-link) på pindene til Johnny i Supersoft-garn:

Babytrøje med rundt bærestykke til Mynte (blæst op til str. 2-3 år). Det er andet forsøg, første gang forsøgte jeg at strikke den i noget rædselsfuldt merinogarn , som dog hurtigt røg i skammekrogen og aldrig er hentet frem igen! Det går meget bedre i Supersoft-garn i farven Damask:

Og som rosinen i pølseenden har jeg gang i Grapes Toddler Tunic (og...tadaaaa....endnu et Ravelry-link). Faktisk er jeg lige ved at være færdig med den. Jeg strikker i Cascade 220, som er et pålideligt og slidstærkt garn, som fåes i alskens smukke farver til en billig penge.
Ravelry er stadig en daglig kilde til inspiration, jeg synes ganske enkelt, at det er et fantastisk sted....ligesom eBay.....og Etsy ;-)

4 kommentarer:

Ditte sagde ...

Hey.....long time no see. I virkeligheden altså. For på bloggen er du vist, trods dvale tilstand, noget mere aktiv end jeg. Men dejligt med et lille livstegn.
Knus og glædelig jul herfra.

Ulla sagde ...

Long time no see... Fine sager du har fået strikket hen over sommeren

britt sagde ...

Wheeee - der var du jo, Julie! Skønt at se dig igen her på bloggen - og forleden IRL!!
Det er nogen fede ting, du har gang i.
:-) Britt

Anonym sagde ...

Hej

Vil du være sød og fortælle mig, hvor man kan købe garnet casade 220?
På forhånd tak
Lisbet