fredag den 16. januar 2009

Cobblestone Pullover nr. 3 er af pindene...

Og den er blevet lige, som jeg havde forestillet - let og lækker! Garnet er Supersoft fra Marianne Svit, farven hedder Thistle, så vidt jeg husker. Jeg kan ikke finde en eneste stoppenål, så der mangler montering under begge arme, men det skal nok komme.

Der blev en del garn tilbage, så der røg straks en lille yndig vest til Mynte på pindene med påfuglemønster - billede følger i dagslys. Ellers har jeg gang i Fiona og tunika'en fra Jorun Garn, og jeg når lidt hver aften.

På mandag starter jeg på arbejde igen, og det er søreme en ambivalent affære: jeg glæder mig meget til at komme igang, 14 måneder er længe at gå hjemme, selvom det er hamrende hyggeligt det meste af tiden. Desværre har ledelsen valgt at skære min stilling væk, så fremover skal jeg være støtte- og kontaktperson for hjemløse/misbrugere og ikke psykisk syge. Den løsning er jeg ked af, det er i psykiatrien, jeg hører hjemme - men nu starter jeg, og så må jeg løbende aflæse mit tilfredsheds-barometer. Det positive er, at støtte- og kontaktpersonerne for alle 3 grupper har fælles kontor, så jeg skal ikke flytte fysisk......så kan man jo så diskutere, hvor fedt det egentlig er, at skulle være 8 mennesker i et mindre lokale, men den tager vi på et andet tidspunkt :-)

Vi har først plads til Mynte pr. 1. marts; indtil da hjælper min mor os to dage om ugen. Johnny tager to dage, og jeg har altid fri om fredagen, så det går. Johnny glæder sig vildt meget til at tilbringe mere tid sammen med Mynte, og det forstår jeg så godt - faktisk måtte han opgive sin planlagte barselsorlov på 3 uger, da vi fandt ud af, at vuggestuepladsen trak ud.
Jeg kommer helt sikkert til at savne de stille formiddage med den skønne og skrappe unge, og det er da også lidt underligt, at det er sidste gang, jeg holder barselsorlov......


9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh hvor er den flot, som jeg også noterede mig på Ravelry..jeg må simpelthen igang..og så får du nok en help me please mail :)
Held og lykke med at komme ind i arbejdet igen..krydser for at det bliver godt!

Anonym sagde ...

Eiiijj, hvor ER hun en skøn lille sag! Og alligevel bliver det godt at komme ud i det pulserende liv igen...bare noget øv, at dit hjerteblodsjob er pillet væk. Jeg håber det andet er OK.
Skøn Cobblestone!
Knus,
Britt

strikkeforsker sagde ...

Den ser lækker ud!

Trælst med jobbet. Forhåbentlig er det andet til at leve med. Sikken en service, ved man allerede flere måder før, hvor man får pasning i Kbh?
- men pasningsgaranti lyder så som en by i Rusland.

Anonym sagde ...

Tak for jeres hilsner :-)
Åh, jeg håber også mht. jobbet!
Ulla, allerede omkring 1. december fik vi brev om plads pr. 1/3 - de andre gange har vi fået brev 5-6 uger før.

Lena sagde ...

Flot Cobblestone.
Er også startet arbejde i dag - vi havde dog heldigvis plads til ANdreas fra 1/1.
Ja, de der stille formiddage vil blive SAVNET:-) Pøj, pøj,håber det bliver godt nok alligevel.

Anonym sagde ...

Sikke en lækker Cobblestone - den ser flot og dejlig varm ud :-)
Jeg håber også at det går godt med arbejde og at pasningen kommer til at gå godt. Det må være spændende at skulle tilbage på arbejde og så ovenikøbet i en ny job funktion.
Held og lykke med det.

Anonym sagde ...

Hej,
Jeg har anskaffet mig opskriften til denne skønne trøje og leder nu efter noget garn der passer, så jeg kan få strikket noget lækkert til min mand og få lukket munden på ham, når han undrer sig over alt det strikkeri :-) Har du strikket med to tråde til af det garn du nævner? Håber det er OK jeg spørger. Dejlig inspirerende blog du har!
Mange hilsner
Janne

Anonym sagde ...

Hej Janne,
Tak for din kommentar; selvfølgelig er det da i orden at stille spørgsmål!

Du har helt ret, jeg har strikket i to tråde. Du skal i øvrigt passe på med, hvad du ønsker sig, for før du aner det, vil din mand afkræve dig et svar på, hvornår du strikker til ham næste gang ;-) Indtil nu har Johnny fået vredet 3 Cobblestones ud af mig, og jeg er ikke helt sikker på, at han er "mæt".

Mange hilsner
Julie

Anonym sagde ...

Tak for svaret. Tre sweatre!?, tihi, ja det skal jeg nødigt ud i :-). Så må den også være god.
Må jeg også være fræk også at spørge hvor meget garn du så har brugt? Skal man have dobbelt så mange nøgler, som der står i opskriften? Det er muligvis et dumt spørgsmål, men det lyder bare af vildt meget. Tusind tak fordi du gider hjælpe.
Mange hilsner
Janne