torsdag den 8. maj 2008

Havetrolde og æbletræer

Vi, altså Mynte og jeg, tilbringer meget af vores tid i kolonihaven. For det meste sidder/ligger Mynte og kigger på, imens jeg knokler rundt i bedene, men det hænder da også, at hun snupper sig en lille morfar.

Apple Tree Blanket er færdigt og bruges allerede flittigt af havetrolden; jeg er vældig tilfreds med det færdige resultat og er en smule stolt over, at jeg f...... tog mig sammen og gav den en ordentlig én over nakken, for det behagede mig ikke synderligt at strikke - opskriften skulle hele tiden konsulteres, hvilket er hamrende irriterende, hvis man også lige skal følge med i Taggert eller Dalziel & Pascoe.

Nu er Maries bluse med bærestykke på pindene, og den skrider hastigt frem, jeg er næsten færdig med hele bullen, og så er der kun to små babyærmer tilbage.

Næste projekt bliver en yndig og meget piget top til Ottilia, et mønster købt via Ravelry som jeg ser meget frem til at strikke - det kan dog involvere et par tilrettelser, da det foreslåede garn skal have en strikkefasthed på 16 x 24 på pind 5, hvilket umiddelbart lader til at kræve et tykt (og varmt) garn til en sommertop. Jeg overvejer derfor at gå op fra str. 8 år til 10 eller 12 år og ned i pindestørrelse......nu må jeg se, hvor meget jeg gider ;-)

Ellers går tiden med ferieplanlægning, turen går rundt i Danmark i bil; først skal vi to dage til Fyn med overnatning på vandrehjem i Svendborg, herefter skal vi bo i telt på Ærø, og sluttelig skal vi tilbringe en uge i hytte ved Fårup Sø ved Jelling i Jylland. Allerede på nuværende tidspunkt er der planlagt ture en masse: H.C. Andersens hus, Egeskov Slot, Flaskeskibsmuseum, Dybbøl Mølle, Christiansfeld, Legoland, Givskud Løvepark, Den Gamle By i Århus og med 14 dage til rådighed skal vi nok også nå det hele.

Jeg skal helt sikkert forbi Kastanie Strik på Fyn, og Tante Grøn i Odense....og....og.....og....forslag til butiksbesøg modtages med kyshånd, f.eks. er jeg helt blank med hensyn til Århus?!

Imorgen går turen ud til kolonihaven, vi skal overnatte derude i weekenden for første gang i år, så jeg må hellere komme igang med at pakke!


6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lækkert tæppe (og det er modellen også).


Odense: Garnbixen, Søndergade & DAD

Århus: Ingers (Design.Club.dk Alma Mater), Isager, Askeladen (billig tvinni/duo klon og fedt trælegetøj),

p.s. Vil du have en guidet garntur i Odense komplet med passende is og humlestop skal du bare sige til.

Elisabeth sagde ...

ihh altså... både manden og jeg udbrød "nåååårrhhhhhh" da vi så det første billede! :) og lækkert tæppe! respekt for at du har strikket det!

mht. garnbutikker i Århus... der er jo Garnlageret i en sidegade til Ryesgade, den er jo altid god. Så er der Ingers i latinerkvarteret (kan ikke huske om det er Graven eller Volden?). Fandango ligger i Gl. Munkegade, hvor Askeladen også er et besøg værd :) det var lige det jeg kunne komme i tanke om her fra morgenstunden - mon ikke der er flere som kan udvide og uddybe listen?

kh Elisabeth

Anonym sagde ...

Flot og lækkert tæppe - og billederne er meget søde :-)
Stine

Karina sagde ...

Skønt tæppe som helt sikkert har været besværet værd, selovom det ikke var TV-venligt :-)
Herligt med sådan en kolonihave, hvor livet sikkert bruges i et helt andet tempo end det man kører i til hverdag.
God Pinse

Anonym sagde ...

Skønt tæppe og skøn sovende trold.
Mht garnshops i Århus - så er jeg helt enig med Ulla. Det er de 3 musts - og de ligger alle i magelig gåafstand i midtbyen.
KH Britt

Berit sagde ...

Flere garnbutikker i Århus:
Butik Himmelblå i Højbjerg/Holme,
En ny butik er skudt op i Banegårdsgade - har ikke selv besøgt den endnu og Tante Hanne i Odder er også en skøn butik. Ligger lige i gågaden, hvis I trænger til et stop inden i når Århus.

Det lyder som en dejlig, aktiv sommerferie. God fornøjelse.