søndag den 2. januar 2011

Sindig søndag!

Så er vi hoppet ind i 2011, og jeg har endelig overskud til at få blogget lidt! Jeg læser skam næsten dagligt med på alle jeres blogge rundt omkring, men det med at få forfattet et indlæg er mere indviklet ;-)

Skønne Mynte rundede de tre år den 31. december, og det blev fejret med en hyggelig brunch om formiddagen for den nærmeste familie og en enkelt veninde, og om aftenen blev der hygget igennem med skøn mad. Mynte er en helt fantastisk lille skrappert, der dagligt overrasker og bevæger mig med sine lune indslag og uforbeholdne ømhed. Mynte elsker sin mor højt, og det nyder jeg ekstra godt af i en tid, hvor Alma på 6 år og Ottilia på 9 år jævnligt ytrer deres utilfredshed med serviceniveauet. Ottilia har INTET forhold til penge og er af en eller anden grund af den opfattelse, at vi bare er hamrende rige og egentlig burde invitere vores børn på en forårstur til Thailand!! For sjov tjekkede jeg prisen på fem flybilletter til Bangkok på nettet, men ikke engang da Ottilia blev præsenteret for prisen på 27.000 resignerede hun; tværtimod bad hun mig om at finde mig et mere vellønnet job!!

Hvad har 2010 budt på, udover utilfredse unger ;o)??

Vi har fået en skøn altan, som vi havde stor glæde af i sommeren og efteråret. Næsten hver eftermiddag blev der lagt en madras ud og nogle store puder, og så kunne voksne, børn og dyr ellers slænge sig. Jeg nåede også at opbygge en lille krydderurtesamling i krukker. Kolonihaven blev også benyttet - måske ikke flittigt - men vi nyder den stadig og har planer for de kommende år.
Til gengæld fik vi så genoplivet en gammel tradition, da vi tog i sommerhus i Marielyst her i november måned i forbindelse med et par lukkedage på skolen.

Huset var enkelt og skønt, og omgivelserne er jo fantastiske (billedet i begyndelsen af indlægget er taget på ferien, hvor vi stødte på en hoppepude)!

I år 2010 er symaskinen er ikke motioneret, men det bliver strikkepindene til gengæld dagligt. Jeg har altid et strikketøj igang til en af pigerne, og så har jeg gerne gang i en trøje til Johnny. Lige for tiden er det Tora's Adonis, faktisk var jeg nået langt op på bullen, da jeg opdagede, at jeg havde forskudt mønstret adskillige gange - PIS! Nu er jeg gået kold på den model for en stund, men trøjen er så smuk, at jeg nok skal tage den til nåde igen en dag.

Sannes designs elsker jeg, og lige om lidt er jeg færdig med en lille Björk til Mynte. Årets dejligste nye garnbekendtskab må være Sannes Luksusgarn, som bare er fantastisk i struktur og farveudvalg!
Mit næste projekt er en sweater til mig selv (!), garnet er udvalgt, mønstret er købt og printet, så nu gælder det kun knofedt og udholdenhed. Derudover har jeg lovet mig selv det hønsestrikkede tørklæde fra Sanne i strikkegave op til vinterferien, faktisk mangler jeg blot at bestille 5 nøgler af bundfarven, hvor jeg har udset mig farven bly ligesom originaltørklædet.

1 kommentar:

Britt sagde ...

Sindig søndag er dejlig søndag. Herligt!
Rigtigt godt nytår, du kære!